داستان ها دارم از دیاران که سفر کردمو رفتم بی تو...
ساعت ٤:۳٦ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢٢ امرداد ۱۳۸۸

دیروز بعد از ظهر بود که برگشتم. کمبود خوابم آنقدر زیاد بود که امروز را تا ظهر خوابیدم. وقتی که برگشتم نه یک ذره گرد و خاک روی کتاب های کتابخانه ی کلبه ی ویوارا بود و نه یک علف هرز توی باغچه ی کوچک جلوی کلبه ام و این یعنی این که شما مراقبش بودید زیاد شما که دلم برایتان تنگ هم شده بود..

جایی که رفتم زیبا بود و دیدنی. اینجا همان جاییست که روزگاری از کشور من بسیار عقب تر بود اما امروز پیشرفت های بسیار که کرده هیچ، در کنار صنایع بسیارش ٢۶ میلیون دلار هم از صنعت توریست در امد دارد.نمی دانم آن ها تند رفته اند یا ما عقب رفتیم؟!!!!!

دریا زیاد دارد.دریا سیاه، دریای مرمره، دریای اژه و دریای مدیترانه. تمام دریاهای دنیا به چند یا چندین کشور تعلق دارند اما دریای مرمره تنها در انحصار این کشور است و فقط یک صاحب دارد. همه جایش سبز است. آب و هوایش شبیه شمال ماست اما خنک تر.

متاسفانه یا خوشبختانه حدس هیچ کس درست نبود. بیشتریم حدس ها، اسپانیا و هندوستان بود. گرچه سفر به سرزمین ماتادورها از قشنگ ترین آرزوهای من است و هند تا چند ماه پیش اولین انتخاب ما برای سفر بود اما مقصد این بارما هیچ کدام از این دو نبود!

چهارشنبه ١۴ مرداد ساعت ۴ صبح در حالیکه بعد از آپدیت وبلاگم و گذاشتن کامنت خداحافظی برای دوستانم تنها یک ربع خوابیده بودم راهی فرودگاه امام شدیم. پرواز ما ساعت ٧:۴۵ صبح بود و من دروغ نگفته ام اگر بگویم با توجه به حوادث اخیر از سوار شدن به هواپیما وحشت داشتم! وقتی روی صندلی ام نشستم و صدایی از پشت بلندگوی هواپیمای گفت که هواپیمای ما ایرباس است ترسم بیشتر هم شد. نام ایرباس همیشه من را یاد موشکی می اندازد که روی آب های خلیج فارس به هواپیمای ایرانی برخورد کرد و ...! اما به لطف خدا هواپیمای از فرودگاه امام بلند شد و به سلامت در فرودگاه مقصد نشست. اینجا استانبول است...شهری که تنگه ی معروف بسفرش مرز بین قاره های آسیا و اروپاست!

الان که این نوشته ها را تایپ می کنم قرار است به خانه ی مادر بزرگ هایم برویم و همه پشت در اتاقم منتظرند و با خشم آزاده را صدا می زنند. گفتنی ها و عکس ها ی بسیار دارم از این اروپای کوچک باز می گردم و همه را می گویم

توی پرانتز: امشب به کنسرت رضا یزدانی می روم...جای همه تان خالی

آزاده از کلبه ی ویوارا...

کلمات کلیدی: استانبول ،کلمات کلیدی: ترکیه ،کلمات کلیدی: دریای مرمره و دریای سیاه ،کلمات کلیدی: دریای اژه و دریای مدیترانه